طی چند سال گذشته شناسایی بک لینکهای بد با وجود ابزارهای بهتر، ایندکسهای بزرگتر و افزایش دانش، بسیار آسان شده است اما برای برخی این مساله هنوز هم به سختی اجرا میشود.
استانداردهای مختلفی در حوزه سئو وجود دارند که برای مدیریت بک لینکهای مهم از آنها استفاده میشود. دو مورد از این استانداردها شامل Spam Score و Trust Flow است. این دو امتیاز در واقع کارکردی کاملا متفاوت دارند. Smap score احتمال ممنوع شدن یک دامین یا جریمه شدن آن را براساس برخی از ویژگی مشخصی از سایت، پیشبینی میکند. trust flow قابل اعتماد بودن یک دامین یا پیج را بر اساس کیفیت لینکهایی که به آن صفحه یا وب سایت اشاره کردهاند، تعیین میکند. گرچه این دو به صورت کاملا متفاوت محاسبه میشوند اما هدف از آن کمک به وب مسترها برای شناسایی کردن سایتهای قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد است. البته، گرچه این دو مورد نقطه شروع خوبی هستند اما به تنهایی نمیتوانند تصویر شفافی از خوب بودن یا نبودن یک لینک ایجاد کنند.
یکی از اولین مواردی که در سئو میآموزیم این است که استفاده از متن لینک یا عنوان لینک ارزشمند میتواند به افزایش رتبه وب سایت ما کمک کند. دومین چیزی که میآموزیم این است که استفاده از متن لینک ارزشمند میتواند باعث جریمه شدن ما هم بشود. دلیل آن هم کاملا واضح است. احتمال اینکه یک وب مستر با نیت خیرخواهانه خود به شما متن لینک ارزشمند بدهد خیلی کم است، بنابراین، بهینه سازی بیش از حد میتواند امتیاز منفی در پی داشته باشد. میتوانید با استفاده از ابزارهای خودکار، دستکاری شدن متن لینک یک بک لینک را تشخیص دهید.
مورد سوم لینکهایی با اعتبار پایین است مخصوصا زمانی که شما با توجه به دامین یک وب سایت، انتظار دارید لینک از اعتبار بالایی برخوردار باشد. یک لینک خوب باید از صفحهای در وب سایت نشات گرفته باشد که لینک بندی و مدیریت لینکها در آن به خوبی انجام شده است. اگر اختلاف بین اعتبار دومین و اعتبار صفحه خیلی زیاد باشد، باید به لینکهای آن صفحه با دقت بیشتری توجه شود. این سیگنال قدرتمندی برای تشخیص بک لینک بد نیست اما ارزش توجه کردن را دارد. این مورد به خصوص در برخی از انواع اسپم مثل کامنتهای صفحه بندی شده و پروفایلهای اسپم در فرومها رایج است.
درباره این سایت